Nederland telt steeds meer flexwerkers. Ze zwerven van werkplek naar werkplek en hebben geen vaste kast voor hun kantoorartikelen… om er vervolgens op het moment suprême achter te komen dat dit toch niet zo handig is. Welke kantoorartikelen MOET je echt hebben? Wat is onmisbaar?
Een pen
Je zit dit nu wellicht met een grijns op je gezicht en denkt “Sja, natuurlijk heb je een pen nodig!”, maar hoe vaak gebeurt het niet dat je er één nodig hebt en toevallig vanmorgen vergeten bent in je tas te stoppen! We werken met z’n allen voor 90 procent digitaal, maar de pen blijft een basic waar je niet zonder kan. Misschien is het zelfs wel goed om weer vaker dingen op te schrijven. Je onthoudt namelijk veel sneller iets als je het een keer hebt neergepend.
Een blocnote
Pen en papier gaan natuurlijk hand in hand. Wil je afspraken noteren, aantekeningen maken of iets anders opschrijven dan zul je toch echt papier nodig hebben. Dit kan variëren van een doodnormale schrijfblok, een simpel notitieboekje tot een schrift of losse post-its.
Een nietmachine
Oke, je zult waarschijnlijk niet dagelijks een nietje in papier zetten, maar er komt een dag dat je hem mist. Om even snel documenten bij elkaar te verzamelen, die je nodig hebt voor je volgende afspraak. Om een offerte te bundelen. Of om de notulen van de meeting bij elkaar te houden. You never know when you’re gonna niet it! 😉
Een zakelijke printer
We begrijpen dat je een printer niet meenmeent in je werkkoffer, maar zorg er als flexwerker in ieder geval voor dat je altijd in de buurt van een zakelijke printer zit. Je kunt er eventueel zelf één aanschaffen, die je bij je werkgever stalt, maar je kunt ook in overleg met je baas doorgeven wat jouw behoeften zijn op dit gebied. Voor de beste kwaliteit wordt een A3 printer geadviseerd. Hiermee kun je ook mooie kleurenafdrukken maken – die een offerte, voorstel of opdracht illustreren.