Het maken van reclame en het trekken van de aandacht is erg belangrijk voor je onderneming. Er zijn veel manieren om dit te doen, maar een hele unieke optie is door Animatie. Hierdoor komt jouw boodschap van je merk of organisatie tot leven op een interessante manier. Je trekt niet alleen de aandacht, maar je kan ook je verhaal hierin kwijt. Jouw visualisatie wordt hierdoor echt en je kan dit overbrengen naar anderen. Dit kan precies op jouw manier waarbij je wordt begeleid door The Unemployed Chefs. Hier wordt verteld wat de stappen zijn om te komen tot een briljant eindproduct.
Wat is het precies?
Animatiefilmpjes zijn zelf ontworpen figuren die bewegen. Je hebt als onderneming een uniek verhaal en hier zit een bepaalde boodschap aan die je wil overbrengen in je product of dienst. Doordat animaties in alle vormen, maten en kleuren te ontwerpen zijn kan je de boodschap optimaal overbrengen. De bewegingen die hierin zitten maken de boodschap levendig waardoor het beter begrepen wordt.
Verschillende animaties
Animaties kunnen gemaakt worden in 2D en 3D. Beide geeft een ander effect en het ligt eraan wat het beste bij jouw verhaal past. Je kan het verhaal bijvoorbeeld tot leven brengen door bepaalde karakters of vormen die uniek zijn. De kleuren zijn ook erg belangrijk, omdat deze een bepaald gevoel oproepen. Je wil het exacte beeld geven waar het om draait, dus daarom denk je hier goed over na. Er is dus een uitgebreide variatie in toon, stijl en techniek waardoor er veel mogelijk is.
Het stappenplan
Wat eerst erg helpt om jouw verhaal over te kunnen brengen is het verhaal op papier zetten. Op deze manier is het helder voor jezelf en kan je er kenmerken uit halen die er absoluut in verwerkt moeten worden. Hierdoor kan je je wensen goed doorgeven aan de artist. Er wordt een bepaalde tijd vastgesteld van hoelang de animatie duurt. Dit kan 60 of 90 seconden zijn en je kan kiezen voor een stock audio of het componeren van geluid. Alles kan precies naar wens gedaan worden en de prijs is maat. Je spreekt alles goed af en tussendoor krijg je veel advies. Je gaat ook veel vergelijken zodat je tot het beste resultaat kan komen.